۱۴۰۰ مرداد ۹, شنبه

فیلم‌های اعتراضات در شهرهای مختلف در همبستگی با مردم خوزستان همراه با شعار علیه حاکمیت


 

اعتراضات مردمی بعد از مسابقه فوتبال در شهرهای مختلف کشور، در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به وضعیت موجود

در شانزدهمین شب اعتراضات مردمی سراسر کشور، شامگاه جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰، شهرهای مختلف کشور، صحنه ادامه این اعتراضات بود. در شامگاه جمعه، پس از اتمام بازی فوتبال، مردم و خصوصا جوانان، در شهرهای مختلف کشور به خیابان آمده و شروع به تظاهرات کردند. آنچه در این تظاهرات‌های شبانه قابل توجه بود، اعلام همبستگی شهرها با مردم خوزستان و سردادن شعارهای ضد حکومتی بود.

اعتراضات مردمی شامگاه جمعه، در بسیاری از شهرهای کشور صورت گرفت. بدلیل اختلال در اینترنت و یا قطع آن در برخی مناطق، فیلم‌های محدودی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این اعتراضات، حداقل در ۷ نقطه تهران و در شهرهای اراک، اصفهان، شوشتر، دهلران، وکیل‌آباد مشهد، اهواز، مازندران، ملارد، شهر قدس و قزوین برگزار شده است.

حرکت‌های اعتراضی مردم در شهرهای مختلف

در اصفهان، مردم در خیابان‌ها، شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر دادند.

در شهر اراک مردم معترض نیز به خیابان آمده و شروع به سر دادن شعاری ضدحکومتی نمودند. اما نیروهای انتظامی  به سمت آنها حمله‌ نموده تا به این تجمع اعتراضی پایان دهند.

در دهلران، جوانان در حالی که با بوق‌های شیپوری حضور خود را اعلام کرده و از دیگر مردم نیز دعوت به تجمع می‌کردند، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

جوانان شوشتر در شروع تجمع شبانه خود، خیابان اصلی شهر را بستند و از دیگر شهروندان خواستند تا به آنها بپیوندند. اما دقایقی نگذشت که نیروهای انتظامی و ضدشورش به منطقه اعزام شده و قصد متفرق کردن مردم را داشتند.

در وکیل‌آباد مشهد، رانندگان با بصدا در آوردن بوق‌ خودروهای خود، صدای اعتراض خود را بلند نمودند. اما مأموران زیادی در خیابان اصلی شهر مستقر بودند که با خشونت با رانندگان خودرو برخورد می‌کردند. آنها با تهدید باتون رانندگان را مجبور می‌کردند تا سریعتر حرکت کرده و منطقه را ترک کنند.

شهر قدس کرج نیز شب گذشته صحنه اعتراضات مردمی بود. جوانان شهر بعد از اتمام مسابقه فوتبال به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. مأموران انتظامی و امنیتی بلافاصله به محل تظاهرات اعزام شدند تا مردم را متفرق نمایند.

مردم قزوین نیز شب گذشته (جمعه) در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان به خیابان‌ها آمده و شعار می‌دادند: «خوزستان، خوزستان حمایتت می‌کنیم.»

اعتراضات مردمی گسترده در تهران

تهران اصلی‌ترین صحنه اعتراضات مردمی در شب گذشته بود. مناطق مختلفی چون تهرانپارس، ولیعصر، صادقیه، بهارستان، آریاشهر، افسریه، نارمک و میدان نبوت، صحنه این اعتراضات بود. شعارهای مردم در تظاهرات‌های شبانه مردم تهران همگی در راستای حمایت از مردم خوزستان و تنفر از حاکمیت آخوندی بود.

هیچ نظری موجود نیست: