۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۱, شنبه

روز جهانی کارگر؛ بازداشت شماری از شهروندان در سنندج و تهران


 

امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه، در جریان برگزاری تجمعات روز جهانی کارگر در شهرهای مختلف کشور، شیث امانی فعال کارگری و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در سنندج و دستکم ۶ تن دیگر در مقابل ساختمان وزارت کار در تهران بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰، شیث امانی فعال کارگری در سنندج بازداشت شد.

بازداشت این شهروند همراه با ضرب و شتم در جریان برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در محل شهرک صنعتی شماره ۲ سنندج صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش تعداد دیگری نیز همزمان با این فعال کارگری بازداشت شده اند با این حال اشاره ای به هویت و تعداد دقیق آنان نشده است.

شیث امانی عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و نماینده سابق کارگران کارخانه نساجی کردستان سال گذشته نیز در روز جهانی کارگر به ادراه اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

این فعال کارگری همچنین در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نیز توسط ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج با استناد به مجوز قضایی احضار شده بود، که در پی آن در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، پس از مراجعه به این نهاد مورد بازجویی قرار گرفته و از سوی مامورین امنیتی مورد تهدید قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست: