۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

پس سال‌ ها تجمع و اعتراض کارگران؛ واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی باطل شد



 بنابر رای دادگاه واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی پس سال‌ها تجمع و اعتراض کارگران، باطل شده و باید به دولت بازگردد. این شرکت اواخر سال ۱۳۹۴ توسط سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. کارگران نیشکر هفت‌تپه در طول سال‌های گذشته بارها طی تجمع و اعتراضاتی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند که در پی برگزاری این تجمعات، تعدادی از کارگران از محل کار خود اخراج شده و حتی در بعضی موارد بازداشت و با شکایت کارفرما با پرونده سازی هایی مواجه شدند. کارگران طی این مدت یکی از اصلی‌ترین مطالبات خود را ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی، عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، بنابر رای دادگاه واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی پس سال‌ها تجمع و اعتراض کارگران، باطل شده و باید به دولت بازگردد.

بر اساس این گزارش، با ورود دستگاه‌های مختلف نظارتی اعم از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و اعتراض به رأی هیات داوری، دادخواست ابطال واگذاری پرفساد شرکت هفت تپه به دادگاه ویژه حقوقی رسیدگی کننده به پرونده‌های مساله‌دار خصوصی‌سازی ارجاع شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه در زمستان سال گذشته، رای ابطال واگذاری هفت تپه صادر گردید و مالکیت این شرکت باید به دولت واگذار گردد.

این در حالی است که مالک این شرکت در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا گفته است: «هنوز این رای ابلاغ نشده است».

کارگران نیشکر هفت‌تپه در طول سال‌های گذشته بارها طی تجمع و اعتراضاتی، تلاش‌های زیادی در جهت رسیدگی به مطالبات خود انجام دادند.

هیچ نظری موجود نیست: