۱۴۰۰ فروردین ۲۵, چهارشنبه

مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در شهرهای سنندج، بوکان و فاریاب دچار حادثه شدند. در این حوادث ۴ کارگر جانشان را از دست دادند و یک کارگر مصدوم شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، یک کارگر در سنندج، بر اثر حادثه ریزش دیواره خاکی، در عمق ۴ متری زیر خاک گرفتار و جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، عده‌ای از کارگران مشغول حفر کانال برای سیستم فاضلاب شهری در سنندج بودند که به یکباره بخشی از دیواره خاکی آن ریزش کرد و سه نفر در عمق ۴ متری زیر خاک گرفتار شدند.

آتش نشانان با برداشتن خاک به سرعت هر سه کارگر را از زیر آوار خارج کردند که متاسفانه یکی از کارگران جان خود را از دست داد.

مرگ دو کارگر در بوکان
به گزارش خبرگزاری ایلنا، دو کارگر در بوکان، بر اثر حادثه برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، دو کارگر تبریزی که مشغول جمع‌آوری تجهیزات و دستگاه های کارخانه بازیافت کارتن در شهرک صنعتی بوکان در استان آذربایجان غربی بودند که ناگهان یکی از کارگران بر اثر برق گرفتگی دچار حادثه می‌شود و کارگر بعدی که برای نجات وی اقدام می‌کند نیز بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست می‌دهد.

مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان با بیان اینکه این ۲ نفر حدود پنج ساعت به برق متصل بودند، گفت: بعد از این مدت، صاحب کارگاه از موضوع آگاه می‌شود که با وجود رساندن این افراد به بیمارستان، امکان احیای آن‌ها وجود نداشت.

مرگ و مصدومیت دو کارگر در فاریاب
به گزارش ایرنا، امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، ۲ کارگر معدن بر اثر حادثه ریزش معدن کرومیت دره شور فاریاب، کشته و مصدوم شدند.

فرماندار فاریاب با بیان اینکه معدن کرومیت دره‌شور در بخش مرکزی شهرستان فاریاب قرار دارد، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه یک تیم به منظور بررسی به معدن اعزام شد.

REPORT THIS ADPRIVACY SETTINGS

وی با بیان اینکه کارگر مصدوم از ناحیه کمر دچار آسیب شدید شده است، از اعزام مصدوم حادثه به مرکز استان کرمان برای مداوا خبر داد.

علی نیک‌نفس گفت: این معدن فاقد هرگونه امکانات امنیتی بوده و بدون مجوز قانونی و غیراستاندارد برداشت می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: