۱۴۰۰ شهریور ۲۵, پنجشنبه

بلاتکلیفی ۱۸۰ کارگر کارخانه صدر فولاد پس از ۴ سال

 

۴ سال از اعلام توقف فعالیت فولاد صدر می‌گذرد و وضعیت ۱۸۰ کارگر کارخانه صدر فولاد خرم همچنان بلاتکلیف مانده است

به گفته منابع کارگری در کارخانه صدر فولاد واقع در خرم‌آباد، ۴ سال از توقف فعالیت این کارخانه می‌گذرد. این در حالی است که وضعیت ۱۸۰ کارگر بیکار شده این واحد صنعتی نامشخص و بلاتکلیف است.

این منبع کارگری می‌گوید: «از ابتدای مهرماه سال ۹۶ کارخانه صدر فولاد فعالیت خود را متوقف کرده است. ۱۸۰ کارگر با سابقه این واحد صنعتی با وجود وعده بازگشایی مجدد کارخانه، تاکنون وضعیت‌شان نامعلوم است.»

عملی نشدن وعده‌های مسئولین و سرمایه‌گذار برای شروع فعالیت کـارخانه صـدر فولاد

کارگران کارخانه صدر فولاد می‌گویند: «وضعیتی که برای ما پیش آمده در حالی است که از ابتدای سال جاری، مسئولان مستمر وعده بازگشایی کارخانه را می‌دهند. از طرفی با اطلاع‌رسانی رسانه‌ای، نماینده خرم‌آباد در مجلس وعده بازگشایی کارخانه را داده است. وی گفته است که قرار شده فعالیت تولیدی کارخانه صدر فولاد با ورود سرمایه‌گذار جدید حداکثر ۳ تا ۴ ماه آینده از سر گرفته شود.»

کارگران ادامه می‌دهند: «انتشار این خبر خوشحالی کارگران بدنبال داشته است. اما چند روز بعد با خبر دیگری از مدیرکل سازمان صمت لرستان ناامید شدیم. مدیرکل سازمان صمت لرستان موضوع را در حد یک حرف دانسته است. وی گفته است که راه‌اندازی و قول سهام‌داران مبنی بر احیاء و فعالیت کـارخانه صـدر فـولاد در حد یک حرف است. سرمایه‌گذار وعده‌های مطرح شده مبنی بر اورهال کارخانه را نپذیرفته است.»

به گفته کارگران در حال حاضر آنها هر روز در حوالی محل کار خود حاضر می‌شوند. پس از چند ساعت سرگردانی مجددا محل را ترک می‌کنند. کارگران دنبال این هستند تا صحت وعده‌های داده شده سرمایه‌گذار درباره شروع تعمیرات محل کارشان را مشاهده نمایند.

کارگران کـارخانه صـدر فولاد می‌گویند: «شرایطی که در بالا مطرح کردیم باعث نگران و بر هم خوردن آرامش ما شده است. ما از مسئولان نظارتی و قضایی درخواست داریم که نظارت خود را بر عملکرد مسئولان و رفتار سرمایه‌گذار جدید این واحد صنعتی بیشتر کنند.»

کارگران کـارخانه صـدر فولاد پس از ۴ سال بیکاری و بلاتکلیفی در شرایط سخت معیشتی بسر می‌برند. با توجه به هزینه‌های سنگین خرج و مخارج زندگی خود و خانواده‌هایشان، مسئولان امر توجهی به وضعیت آنها ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: