۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

بیانیه زندانیان سیاسی زندان اوین در برابر نمایشهای مضحک دستگاه قضاییه

 


بیانیه زندانیان سیاسی زندان اوین در برابر نمایشهای مضحک دستگاه قضاییه پس از افشای شکنجه ها و وحشیگری‌ها علیه زندانیان در زندان اوین

بدنبال انتشار فیلم هایی از شکنجه زندانیان در زندان اوین، روز پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه یک هیات ۲۰۰ نفره از عوامل زندان اوین از جمله مسئولان دادسرا، دادستانهای مناطق مختلف تهران و … از این زندان جهنمی بازدید کردند. بدنبال این بازدید، زندانیان سیاسی در زندان اوین با صدور بیانیه ای، این بازدید ها را «نمایش مضحک» خوانده و خواستار بازدید یک هیات بین المللی از سیاهچالهای زندان اوین شدند.

بنابه اعلام زندانیان سیاسی زندان اوین؛ «این حاکمیت روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه دست به مانور رسوای دیگری هم زد و دادستان القاصی مهر با خدم و حشم خود که مجریان و صادرکنندگان احکام جنایتکارانه علیه زندانیان است را به زندان اوین فرستاد تا با راه انداختن نمایش مضحک تلویزیونی، زندانیان سیاسی را نادم و راضی از عوامل زندان جا بزند و در نتیجه آنان را مستحق چند روز مرخصی و یا بعضا عفو ملوکانه!! و بدین ترتیب بر جنایات خود سرپوش بگذارند.»

در بیانیه زندانیان سیاسی زندان اوین همچنین آمده است: «در پی این افشاگریها، دستگاه قضاییه دیکتاتوری حاکم بر ایران، ناتوان و مستاصل از پرداخت هزینه های سرکوب، جلاد سرسپرده خود اژه ای را به صحنه فرستاده تا ضمن اعتراف به آنچه که افشا و علنی شده است، موضوع را به گردن چند سربازان وظیفه بیندازد و دستهای خونین رئیس زندان و مدیران داخلی زندان، محمدی و یوسفی را بشوید و آنان را مسئولان دلسوز و زحمتکش معرفی کند! »

در همین رابطه ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه بعد از افشای ویدئوهای زندان اوین گفته بود: «نباید تخلف چند سرباز وظیفه یا کارمند متخلف سازمان زندان‌ها را به پای همه کارکنان این سازمان بنویسیم. صحنه‌هایی که در فیلمهای منتشره مشاهده می‌شود مغایر قانون بود و به هیچ‌وجه قابل‌قبول و قابل توجیه نیست.»

زندانیان سیاسی زندان اوین در بیانیه خود اعلام کردند: « در شرایطی که خامنه‌ای در بن بست حاکمیتش و در وحشت از فوران شرایط انفجاری جامعه، به انقباض حداکثری متوسل شده و آشکارا کمر به تشدید سرکوب بسته، با افشای گسترده فیلمهای وحشی‌گری در زندان اوین مواجه شد که همه روزه به دستور ولایت فقیه و سرسپردگان جنایتکارش در تمام زندان های ضحاک زمانه علیه زندانیان بیگناه اعمال می شود. »

متن بیانیه زندانیان سیاسی زندان اوین که نسخه ای از آن بدستمان رسیده از این قرار است:

در شرایطی که خامنه‌ای در بن بست حاکمیتش و در وحشت از فوران شرایط انفجاری جامعه، به انقباض حداکثری متوسل شده و آشکارا کمر به تشدید سرکوب بسته، با افشای گسترده فیلمهای وحشی‌گری در زندان اوین مواجه شد که همه روزه به دستور ولایت فقیه و سرسپردگان جنایتکارش در تمام زندان های ضحاک زمانه علیه زندانیان بیگناه اعمال می شود.

در پی این افشاگریها، دستگاه قضاییه دیکتاتوری حاکم بر ایران، ناتوان و مستاصل از پرداخت هزینه های سرکوب، جلاد سرسپرده خود اژه ای را به صحنه فرستاده تا ضمن اعتراف به آنچه که افشا و علنی شده است، موضوع را به گردن چند سربازان وظیفه بیندازد و دستهای خونین رئیس زندان و مدیران داخلی زندان، محمدی و یوسفی را بشوید و آنان را مسئولان دلسوز و زحمتکش معرفی کند!

این حاکمیت روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه دست به مانور رسوای دیگری هم زد و دادستان القاصی مهر با خدم و حشم خود که مجریان و صادرکنندگان احکام جنایتکارانه علیه زندانیان است را به زندان اوین فرستاد تا با راه انداختن نمایش مضحک تلویزیونی، زندانیان سیاسی را نادم و راضی از عوامل زندان جا بزند و در نتیجه آنان را مستحق چند روز مرخصی و یا بعضا عفو ملوکانه!! و بدین ترتیب بر جنایات خود سرپوش بگذارند.

ما جمعی از زندانیان سیاسی در زندان اوین از تمامی ارگانهای حقوق بشری بین المللی بازدید آزادانه از تمامی سیاهچال های زندان اوین را خواستاریم.

جمعی از زندانیان سیاسی -زندان اوین

شهریور ماه ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید:

اداره دموکراسی، حقوق بشر، و کار وزارت خارجه آمریکا در رابطه با فیلمهای زندان اوین نوشت؛ «ویدئوهایی که به تازگی از زندان بدنام اوین به بیرون درز کرده، تایید کننده موضوعی است که از مدت‌ها قبل همه ما می‌دانستیم: شکنجه در زندان‌های ایران امری سیستماتیک است».

عفو بین‌الملل، چهارشنبه ۳شهریور، در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۶ ویدئو فاش شده از زندان اوین را تجزیه و تحلیل کرده که شواهد تکان دهنده‌ای از ضرب و شتم، آزار جنسی، بی‌توجهی و بدرفتاری عمدی با افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی دارند را نشان می‌دهد. این سازمان همچنین تاکید کرد سال‌هاست در این زمينه مستنداتی را جمع‌آوری و ارائه داده است.

بدنبال انتشار فیلم دوربینهای امنیتی زندان اوین، شاهدان عینی در فضای مجازی به افشای جنایات و شکنجه در زندانهای ایران پرداختند. بسیاری از کاربران با طرح این موضوع که خود قربانی و شاهد مستقیم شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی بوده اند، همگی بر روی این نکته انگشت گذاشتند که آنچه افشا شده، قطره ای از دریای جنایات صورت گرفته در ۴۳ سال گذشته در زندانها می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست: