۱۴۰۰ شهریور ۱۸, پنجشنبه

فیلم کتک زدن مردی که قصد خودکشی داشت تا سرحد مرگ توسط نیروی انتظامی پس از نجات او


 

نقش نیروی انتظامی در نجات و حفظ جان انسانها یا کتک زدن و به قتل رساندن آنان!

طی چند روز اخیر فیلم‌هایی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که نقش نیروی انتظامی را در قتل و یا ضرب و شتم و کتک زدن جوانان نشان می‌دهد.

قتل و یا زدن جوانان به قصد کشتن از طرف نیروی انتظامی، گویا به یک امر طبیعی تبدیل شده است. چرا که نه تنها پاسخگوی چنین اقداماتی نیستند، بلکه مقامات و مسئولان مربوط آن را یک اقدام سهوی می‌دانند.

کتک زدن یک جوان توسط نیروی انتظامی تا سرحد مرگ پس از نجات او از خودکشی

در فیلمی که روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۰منتشر شده است، جوانی قصد خودکشی از ساختمان چند طبقه را دارد. این واقعه در شرق تهران، خیابان پیروزی صورت گرفته است.

با ورود نیروی انتظامی و قانع کردن وی، این جوان از قصد خودکشی منصرف می‌شود. اما بلافاصله نیـروی انتظامی در همان محل، شروع به ضرب و شتم او می‌کند. تا حدی با مشت و لگد این جوان را می‌زنند که بر روی زمین می‌افتد. سپس نفر نیروی انتظامی با پا سر و بدن وی را لگدمال می‌کند.

این اقدام وحشیانه نیروی انتظامی با واکنش‌های زیادی از طرف کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. اصلی‌ترین سوالی که در اذهان پیش می‌آید این است که اگر نیـروی انتظامی اقدام به نجات این جوان نموده، چرا پس از آن به قصد کشتن وی را می‌زنند؟

پاسخ کاملا روشن است. چرا که آن جوان بایستی پاسخگوی علت خودکشی که فقر، اعتیاد و انبوهی مشکلات اجتماعی دیگر است، باشد. عواملی که باعث و بانی آن همین حکومت است که برای مردم بوجود آورده است.

رفتار ضدانسانی نیروی انتظامی با بیمار رانده شده از بیمارستان – مشاهده فیلم

خودکشی نیروی انتظامی کتک زدن
رفتار غیر انسانی مامور انتظامی که برای دور کردن بیمار با پا به وی می‌زند

در یک مورد دیگر، روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۰، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از بیمارستانی در بوشهر منتشر شده است. در این فیلم صحنه دردناکی از رها کردن یک بیمار را روی زمین بیرون بیمارستان نشان می‌دهد.

اما صحنه دردناک‌تر از آن رفتار غیر انسانی مامور انتظامی است که برای دور کردن بیمار با پا به وی می‌زند.

بیمار برای بلند شدن از زمین دست خود را دراز می‌کند. اما نفر نـیروی انتظامی و یک نفر دیگر که گویا از پرسنل بیمارستان است، به این خواسته بیمار بی‌اعتنایی نشان می‌دهند.

شهروندی که از این صحنه فیلم گرفته است می‌گوید: «کسی نیست دست او را بگیرد. به ما نیز اجازه ندادند به کمک برویم.»

گفتنی است که دوشنبه شب ۱۵ شهریورماه نیز در مهرشهر کرج، نیروی انتظامی پس از بازداشت یک جوان، در حالی که از پشت دستبند به او زده‌اند، به سر وی شلیک کرده و به قتل می‌رسانند.

اینها نمونه‌هایی از انبوه فاکتهای برخورد توهین‌آمیز و ضدانسانی است که نیروهای حکومتی بر علیه شهروندان انجام می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست: