۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

دو نفر از بازداشت‌ شدگان اخیر نقده توسط نیروهای اطلاعات سپاه به رگبار بسته شدەاند

 





هه‌نگاو: در جریان بازداشت پنج شهروند کُرد در نقده هه‌نگاو مطلع شده است که نیروهای اطلاعات سپاه به سوی دو نفر از آنها تیراندازی کرده و هر دو را مجروح کرده‌اند که وضعیت جسمانی یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، در جریان بازداشت پنج شهروند کُرد در نقده نیروهای اطلاعات سپاه اتومبیل “اسعد رامین” را به رگبار بسته و علاوه بر زخمی شدن وی داوود رحیمی ۳۵ ساله و برادر همسر آقای رامین با چندین گلوله هدف قرار گرفته شده و وضعیت جسمانیش وخیم گزارش شده است.

هه‌نگاو طی تماسی که با خانواده داوود رحیمی داشته است آنها زخمی شدن داوود را تایید کرده‌اند. همچنین شادی رحیمی همسر اسعد رحیمی روز شنبه ۱۳ شهریور (۴ سپتامبر) به اطلاعات سپاه نقده احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

یکی از نزدیکان خانواده رحیمی در اینباره به هه‌نگاو گفت: نیروهای امنیتی خانواده رحیمی را مطلع کرده‌اند که داوود در بخش ICU بستری است و با این وجود محل نگه‌دای یا درمان احتمالی وی را به خانواده اعلام نکرده‌اند.

یک منبع مطلع در اینباره به هه‌نگاو گفت: “ غروب روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ (۱ سپامبر ۲۰۲۱)، نیروهای اطلاعات سپاه با یک سمند پلاک شخصی، دو دستگاه تویتا هایلوکس و یک دستگاه آمبولانس در نزدیکی روستای قارنا اتومبیل سایپا متعلق به اسعد رامین را به رگبار بسته‌اند. 

این منبع که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود گفت: “ داوود رحیمی مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته و اسعد رامین نیز از ناحیه ران مجروح شده است”.

گفتنیست که همان روز رامین رامین فرزند اسعد و سردار رامین برادرزاده اسعد نیز بازداشت شده‌اند و سرنوشت آنها نامعلوم است. خالد رامین برادر اسعد نیز جداگانه بازداشت و همان روز آزاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست: