۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

اخراج پرسنل اورژانس بدلیل یک لایو اینستاگرام

 


پرسنل اورژانس در این لایو مشکلات خود را مطرح کرده و خواستار  حل آنها توسط سران حکومت‌ شده بودند

بیش از ۱.۵ سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد. کشور در حال حاضر درگیر موج کرونا است. همه کادر درمان از جمله پرسنل اورژانس تمام تلاش خود برای مبارزه با این ویروس انجام می‌دهند. پرسنل اورژانس در این مدت بیشترین ماموریت‌ها را داشته‌اند.

بسیاری از پرسنل اورژانس بایستی ماسک و دستکش مورد نیاز خود را شخصا تهیه کنند. همه آنها در معرض مبتلا شدن به کرونا هستند. برخی از پرسنل تاکنون چندین بار به کرونا مبتلا شده‌اند. بدلیل آنکه اکثر آنها پرسنل خرید خدمتی هستند در زمان مرخصی و یا بیماری با مشکلات زیادی روبرو هستند. اکثر آنها با داشتن چندین سال سابقه کار با حقوقی کمتر از حداقل حقوق وزارت کار در حال فعالیت می‌باشند. بسیاری از ماه‌‌ها همین حداقل حقوق نیز به پرسنل اورژانس پرداخت نمی‌شود.

آماده بخدمت شدن ۲۷ تن از پرسنل اورژانس

پرسنل اورژانس
آماده بخدمت شدن ۲۷ تن از پرسنل اورژانس

 ایلنا ۱۳شهریور۱۴۰۰ به نقل از عضو هیات مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی از آماده بخدمت شدن ۲۷تن از این پرسنل خبر داد.

عباسی‌بگلو می‌گوید: «ما مطالباتی در طول سالیان گذشته داشتیم و پیگیر آنها بودیم. اما در این میان موضوعاتی پیش آمد که در نهایت برای ۲۷ نفر از همکاران ما آماده به خدمت اعلام شده است… رای ما به واسطه اینکه لایوی در این زمینه داشتیم و درباره مطالبات‌مان صحبت کردیم. با استفاده از ماده ۱۳ تخلفات اداری حکم آماده به خدمت برای ما زده شد. آن هم بدون احضار و تفهیم اتهام و اینکه از ما در این‌باره توضیحی خواسته شود. در حال حاضر نیز وضعیت اشتغال‌مان آماده به خدمت زده شده یعنی در حالت تعلیق هستیم و نباید سرکار برویم. این خبر به من درحالیکه در ماموریت بودم، داده شد.»

احکام قطعی که هیچگاه اجرا نمی‌شود

وی در ادامه به ضایع شدن حقوق پرسنل اورژانس در این سال‌ها اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر ۲۶۰ حکم در دیوان صادر شده است. بر اساس این احکام، اورژانس موظف و ملزم به اجرای قانون است. اما با وجود اینکه حکم قطعی صادر شده، قانون اجرا نمی‌شود. حتی اجرای احکام برای افراد یک سال طول کشیده است.»

عباسی بگلو در ادامه به  سختی کار این پرسنل و فرسودگی ناشی از آن اشاره دارد. وی تصریح می‌کند: «در اورژانس وظیفه رانندگی برعهده پرستار است. همچنین کار پزشک و کارهای خدماتی را انجام می‌دهد. بسیاری از کارها در اورژانس در حیطه وظایف یک پرستار تعریف شده است. امنیتی که پرستار در بیمارستان دارد بسیار بالاتر از امنیت ما در اورژانس است… از آبان سال گذشته تاکنون فقط ۱۰ نفر در تصادفات تلفات داده‌ایم.

در سال‌های گذشته ۳الی ۴ هلیکوپتر سقوط کرده‌اند. همچنین در ایام کرونا سختی کار ما چندین برابر شده و تعداد ماموریت‌های آن بسیار افزایش یافته است. همکاران ما حتی نمی‌توانند به درستی استراحت کرده یا بخوابند. برخی اوقات آن‌ها در ساعت ۳ نصف شب شام می‌خورند و مدیریت مناسبی وجود ندارد تا وضعیت بچه‌ها را بهبود بخشد.»

اخراج پاسخ هرگونه حق‌خواهی

سران حاکمیت بجای رسیدگی به خواسته‌های پرسنل اورژانس هرگونه حق‌طلبی را با اخراج  پاسخ می‌دهد. این پرسنل بدلیل نداشتن امنیت شغلی همواره مورد ظلم  و استثمار پیمانکاران واقع می‌شوند. این درحالی است که در همه نقاط دنیا بخصوص بعد از شیوع کرونا دولت‌ها بیشترین امکانات را  در اختیار کادر درمان قرار داده‌اند. در حال حاضر بدلیل عملکرد‌های استثمارگرانه سران حکومت هر ماه بیش از ۵۰۰ کادر درمان از کشور مهاجرت می‌کنند. این بحران در آینده نزدیک سرباز خواهد کرد. پاییز و زمستان آینده زمان سرباز کردن بحران‌ها است.

هیچ نظری موجود نیست: