۱۴۰۰ شهریور ۱۵, دوشنبه

تایید حکم اعدام یک شهروند فالگیر در یزد؛ بعد از اعدام بخاطر خوردن مشروب، نوبت به اعدام فالگیران رسید

 



دیوان عالی کشور حکم اعدام یک شهروند فالگیر در یزد را تایید کرد

رئیس دادگستری استان یزد از تایید حکم اعدام یک شهروند فالگیر در یزد خبر داد.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از تسنیم ۱۵شهریور ۱۴۰۰؛ غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد از تایید حکم اعدام یک شهروند فالگیر در یزد توسط دیوان عالی کشور خبر داد.

غلامعلی دهشیری گفت:«پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به مراجع ضابط و دادسرا مبنی بر سوء استفاده مالی و عاطفی از آنان توسط یک فرد موسوم به فالگیر، مراتب جهت بررسی دقیق در دستور کار قرار گرفت.»

بنابر ادعای دهشیری: «این فرد ابتدا با قرائت احادیث و بعضاً آیاتی از قران، اعتماد سوژه‌های خود را جلب می‌کرده و سپس به انجام اقدامات مجرمانه خویش می‌پرداخته است.»

غلامعلی دهشیری این فرد را «رمال دعانویس مفسد» خواند!

شایان ذکر است پیشتر در روز ۱۸تیر۹۹ یک زندانی با اتهام انتسابی و بی سابقه خوردن مشروب در زندان مشهد اعدام شد. و اکنون بعد از صدور احکام اعدام بخاطر نوشیدن مشروب، نوبت به صدور حکم اعدام برای فالگیری رسیده است.

حکم اعدام با هر دلیل و بهانه ای از اساس ناقض قوانین بین المللی است و باید بطور کامل ملغی و متوقف شود.

اما در رابطه با این پرونده بطور خاص سوال اینجاست: آیا کسی فریبکارتر و رمال تر و دروغگو تر از علی خامنه ای و رئیسی و روحانی و جنتی وووو در این نظام جهنمی وجود دارد؟ همانهای که با پیشه رمالی و دعانویسی ۸۰ میلیون مردم ایران را فریب داده اند و ۴۳ سال است تحت همین عنوان خون میلیونها انسان را بر زمین ریخته اند؟ و اگر بنابر صدور حکم است این حکم اول برای چه کسی باید صادر شود؟

از سوی دیگر باید گفت در جامعه ای که فقر در آن نهادینه شده و خط فقر از ۱۰میلیون تومان فراتر رفته است و مردم برای تهیه یک لقمه نان مجبورند دست به هر عملی بزنند، علی خامنه ای با همدستی ابراهیم رئیسی و محسنی اژه ای پاسخ تمام مشکلات را با اعدام و سرکوب می دهند.

بر اساس گزارش سالانه عفو بین الملل بیش از دو سوم کشورهای جهان (۱۴۴ کشور) اکنون مجازات اعدام را در قانون لغو یا در عمل متوقف کرده‌اند. اما ماشین اعدام در ایران هر روز سرعت بیشتری می گیرد و با ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی و ریاست اژه ای بر قوه قضائیه، اجرای احکام اعدام سرعت بیشتری گرفته است.a

هیچ نظری موجود نیست: