۱۴۰۰ شهریور ۱۵, دوشنبه

اخبار نقض حقوق بشر در ایران دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

 


نقض حقوق بشر در ایران دوشنبه ۱۵ شهریور از طریق صدور حکم اعدام برای یک شهروند در یزد و یک سال استمرار حبس برادران افکاری در سلول انفرادی

سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گرد آوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

پیرانشهر– روز یکشنبه ۱۴ شهریور، شلیک مستقیم ماموران مسلح حکومتی در پیرانشهر، منجر به قتل یک کولبر بنام محمدخالد عبدالله زاده شد.

شیراز – سعید افکاری در توییتر خود نوشت:‌ ««یکسال از روزی که برادرانم را در زندان شکنجه کردند و به انفرادی بردند گذشت.حفاظت زندان فیلم صحنه ضرب و شتم را حتی به قاضی ناظر بر زندان که خواستار دیدن آن شده بود نیز ندادند. برادرانم هنوز در انفرادی هستند، گزارش پزشکی قانونی جراحات روی پرونده گذاشته نشد و گارد زندان تبرئه شد.»

نوسود– شامگاه یکشنبه ۱۴ شهریور نیروهای هنگ مرزی در مکانی بنام قلور اقدام به ایجاد ایست و بازرسی کرده و از فاصله بسیار نزدیک به سمت یک خودرو تیراندازی کردند. درنتیجه این تیراندازی یک دختربچه ۴ ساله بنام هایاپیام فرزند پژمان بشدت مجروح شد و بدلیل وخامت حالش به مراکز درمانی پاوه منتقل شد.

یزد– رئیس کل دادگستری استان یزد از محکومیت یک فرد تحت عنوان “فالگیر” به اعدام از بابت اتهام فساد خبر داد و گفت که این حکم به تازگی در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.

زندان قرچک– صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین طی روزهای اخیر توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی در این زندان مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته است. درا ین گزارش آمده است:‌««دو تن از زندانیان جرائم عمومی در بند ۶ که سابقه آزار و تهدید سایر زندانیان را هم داشتند، در هفته اخیر پس از اعتراض ساکنین بند به مکان دیگری منتقل شدند. اما از دیروز یکی از آنها با تیغ مقابل بند ایستاده و صبا را تهدید می‌کند.»

هیچ نظری موجود نیست: