۱۴۰۰ شهریور ۱۵, دوشنبه

مرگ و مصدومیت ۲۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 


خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۱۵ شهریورماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۲۲ کارگر در شهرهای تبریز، پارس آباد مغان و بهار دچار حادثه شدند. طی این حوادث دو کارگر جان خود را از دست داده و ۲۰ تن دیگر مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، در پی وقوع انفجار در یک کارگاه مواد شیمایی در تبریز ۲۰ کارگر دچار حادثه شدند.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: بر اثر انفجار در کارگاه مواد شیمیایی در محدوده خیابان شهید رضانژا، ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس عازم محل شدند.

وحید شادی‌نیا افزود: براساس اطلاعات رسیده، ۱۰ کارگر مصدوم به بیمارستان‌های سینا و “امام رضا” انتقال و ۱۰ تن دیگر به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

مرگ یک پاکبان در پارس آباد مغان

امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، یک پاکبان در پارس آباد مغان، حین انجام کار دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، این واقعه زمانی روی داد که این کارگر مشغول به تعمیر گردگیر خودروی جاروب خیابانی بوده است.

مرگ یک کارگر در بهار

به گزارش رکنا، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، یک کارگر مقنی در بخش لالجین شهرستان بهار واقع در استان همدان حین انجام کار دچار حادثه شده و جان باخت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در این خصوص گفت: این کارگر در اراضی زراعی روستای دستجرد در حال لایروبی چاه ۳۵ متری بود که ابتدا دچار گاز گرفتگی شده سپس بر اثر ریزش آوار درون چاه جان خود را از دست داد.

آرتین کمالی افزود: تیم های هلال احمر و آتش نشانی برای خارج کردن کارگر مذکور از درون چاه در این محل حضور یافته و پس از چند ساعت تلاش، پیکر او را از داخل چاه بیرون کشیدند.

هیچ نظری موجود نیست: