۱۴۰۰ شهریور ۱۸, پنجشنبه

قتل یک شهروند بلوچ در زاهدان، ماموران امنیتی: «تیراندازی اشتباهی بوده!»

 



تیراندازی مستقیم ماموران لباس شخصی منجر به قتل یک شهروند بلوچ در زاهدان شد، بدنبال شکایت خانواده مقتول ماموران امنیتی مدعی شدند: «تیراندازی بصورت اشتباه صورت گرفته است!»

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از رسانک؛ شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، یک شهروند بلوچ بنام اسماعیل براهویی (سیاهیزهی) براثر شلیک ماموران لباس شخصی در زاهدان به قتل رسید.

بر اساس این گزارش اسماعیل بوسیله موتور سیکلت در حال رفتن به منزل بود که نیروهای لباس شخصی قصد متوقف کردن وی را داشته اند و او به تصور سارق بودن این افراد به مسیر خود ادامه داده است.

در پی عدم توقف وی نیروهای لباس شخصی به سمت او شلیک کرده و او را به قتل رساندند.

بدنبال این حادثه و شکایت بستگان اسماعیل، نیروهای امنیتی مدعی شدند که بصورت اشتباه به سمت او تیراندازی شده است.

شایان ذکر است به دنبال انتشار ویدیوی قتل یک شهروند بازداشتی بنام مرتضی جعفری با شلیک مستقیم مامور نیروی انتظامی در منطقه مهرشهر کرج، فرمانده انتظامی استان البرز ضمن تایید این خبر مدعی شد که تیراندازی بصورت سهوی صورت گرفته است. (قتل در شامگاه ۱۳ شهریور)

همچنین همانطور که علی خامنه ای شلیک به سمت هواپیمای اوکراینی و قتل ۱۷۶ سرنشین آنرا «خطای انسانی» نامید.

اکنون نیز ماموران امنیتی مدعی می شوند که شلیک بصورت اشتباه صورت گرفته است.

این درحالیست که استفاده نیروهای نظامی از لباس غیر استاندارد نظامی که موجب می شود شهروندان آنها را تشخیص ندهند، همچنین تیراندازی مستقیم موجب قتل به سمت شهروندان نقض قوانین استفاده از سلاح است. اما ماموران حکومتی بدون رعایت هیچ قانون و قاعده ای با دریافت فرمان «آتش به اختیار» به سمت شهروندان شلیک کرده و آنها را به قتل می رسانند.

هیچ نظری موجود نیست: