۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

سکته قلبی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین و نگرانی از وضعیت جانی وی

 


خبرهای رسیده حاکی از سکته قلبی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین و نگرانیها از شرایط جانی این زندانی سیاسی است. رئیس زندان قرچک با اعزام زهرا صفایی به بیمارستان خصوصی برغم قبول پرداخت تمام هزینه ها توسط خانواده، مخالفت کرد.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، براساس خبرهای دریافتی، زندانی سیاسی زهرا صفایی که روز سه شنبه ۹ شهریور بطور ناگهانی در زندان قرچک دچار حمله قلبی شد، سکته کرده است.

این زندانی از زندان به بیمارستان ستاری در قرچک منتقل گردید و پس از معاینات ضروری، پزشک تشخیص داد که وی بایستی آنژیوگرافی شود.

اما بدلیل شرایط سخت و همچنین زدن دستبند و پابند به این زندانی در بیمارستان، وی برغم وخامت حالش درخواست کرد و به زندان بازگشت.

خبرهای دیگر دریافتی حاکی است که زندانی سیاسی زهرا صفایی بایستی صبح امروز شنبه ۱۳ شهریورماه برای انجام آنژیوگرافی از زندان به بیمارستان منتقل می‌شد که تا این ساعت اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

علیرغم تلاش خانواده این زندانی برای انتقال وی به یک بیمارستان خصوصی و قبول پرداخت همه هزینه‌های آزمایشات و درمان وی، اما رئیس زندان مخالفت کرد و اجازه نداد.

پروسه وضعیت جسمی منجر به سکته قلبی زهرا صفایی؛

زندانی سیاسی زهرا صفایی محبوس در زندان قرچک ورامین بدلیل حمله قلبی، روز سه شنبه ۹ شهریور از زندان قرچک ورامین به بیمارستان اعزام شد.

زندانی سیاسی زهرا صفایی که مدت دو ماه است در زندان قرچک از تنگی نفس و درد در ناحیه قفسه سینه رنج می برد، در مراجعات مکرر به بهداری و مسئولین این زندان جهت درمان و مراجعه به بیمارستان، هیچ پاسخی دریافت نمی‌کرد.

روز سه شنبه دوم شهریورماه، زهرا صفایی در حالی که حالش وخیم بود توسط سایر زندانیان به بهداری منتقل شد، اما باز هم مسئول مربوطه می‌گوید که مشکلی نیست و با دادن چند داروی مسکن، وی را به بند برمی‌گرداند.

روز جمعه ۵شهریورماه که به طور اتفاقی دکتر متخصص قلب پس از مدتها به زندان رفته بود، پس از ویزیت این زندانی سیاسی، از وی نوار قلبی گرفته و تشخیص حمله قلبی داده و وضعیت زهرا صفایی را اورژانس اعلام کرده و دستور می دهد که او را سریعا به بیمارستان منتقل کنند.

پس از ۴ روز یعنی روز ۹ شهریورماه این زندانی بعد از اینکه متاسفانه دچار سکته قلبی شده و حالش بشدت وخیم بود از زندان به بیمارستان منتقل شد. (اما بدلیل شرایط سخت و زدن دستبند و پابند به زندان برگشت.)

هیچ نظری موجود نیست: