۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

تلفات زلزله یا قتل عام کرونایی خامنه ای؟

 


در شرایطی که همه انگشت‌های اتهام برای قتل عام کرونایی بسوی خامنه‌ای نشانه رفته است، موضوع تلفات زلزله احتمالی به عمد برجسته می‌شود! گفتار هفته

رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در روز ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، به موضوع زلزله احتمالی تهران و حجم تلفات آن پرداخت. البته این موضوعی است که در هفته گذشته با بیان‌های متفاوتی برجسته شده است. اما اکنون یک ترفند تبلیغاتی سخیف و شیادانه حکومت است که می‌خواهد بار قتل عام کرونایی مردم ایران بدستور خامنه‌ای در این روزها را کمرنگ کند.

بطور قطع بحث زیرساخت‌های کشور و نیاز به استحکام آنها از وظایف هر دولتی است. در موضوع زلزله نیز دولت موظف است با مدیریتی قوی، اصولی و پرداختن بهای لازم، به آن بپردازد. همانطور که دولت موظف است برای جلوگیری از هرگونه سیل، ریزگردها، خشک شدن تالاب‌ها، رودها و سدها اقدامات زیربنایی انجام دهد. برای مردم ایران روشن است که بدلیل سیاست‌های چپاولگرانه آخوندهای حاکم، جنگل‌های ایران در حال نابود شدن و کویرها در حال پیشروی هستند. مردم بخوبی می‌دانند که بدلیل همین سیاست‌های غارتگرانه، ‌آب‌های شیرین رودخانه‌های ایران به کشورهای دیگر فروخته شده و سهم مردم ایران خشکی رودخانه‌ها است. خاک‌های مرغوب سطحی دشت‌های ایران به کشورهای جنوب خلیج فارس فروخته شده و دلارهای حاصل از آن به بانک‌های خارج از کشور سپرده‌ می‌شوند. محیط زیست ایران در حال نابودی است و رشته این غارت‌ها و ویرانگری‌ها آنقدر زیاد است که مجال شمردن همه آنها در این مطلب نیست.

شرایط وخیم قتل عام کرونایی و وعده‌هایی که فرجامی ندارد

در شرایط کنونی، کشور ایران در پیک پنجم کرونا قرار دارد و روزانه حداقل بیش از ۲۰۰۰ نفر جان می‌دهند. شدت جانباختگان کرونایی بحدی است که سردخانه‌های بیمارستان‌ها دائما پر و در گورستان‌ها وضعیت فوق‌العاده حاکم است. پس از ویروس اولیه کرونا، سویه جهش یافته دلتا نیز سریعا در کشور منتشر شد و تعداد قربانیان را سه رقمی کرد. اکنون ویروس لامبدا هم در جنوب کشور شناسایی شده و بدون شک، در هفته‌های آینده همه استان‌های ایران را فرا خواهد گرفت. ویروسی که ویژگی واکسن‌گریزی دارد و قدرت انتقالش سه برابر ویروس دلتا است.

در چنین وضعیت وخیمی هنوز موضوع واکسیناسیون و خرید واکسن‌های مؤثر بازیچه تبلیغاتی کارگزاران حکومتی است. از یکطرف  محمد مخبر معاون رئيسی، وعده تولید ۵۰ میلیون واکسن در شهریورماه را می‌دهد و از طرف دیگر موضوع واردات گسترده واکسن سینوفارم چینی را مطرح می‌کنند. اما همه این وعده و وعیدها که طی یک سال و چند ماه گذشته هم به مردم داده شده، دیگر کسی را نمی‌فریبد.

چرا موضوع زلزله در این شرایط برجسته شد؟

قتل عام کرونایی
زلزله احتمالی در تهران

با افزایش سرسام‌آور تعداد فوتی‌های کرونایی و قتل عام کرونایی، انگشت اتهام همه مردم بسوی خامنه‌ای اشاره رفت. زیرا او بود که در روز ۱۹ دی سال ۹۹ صراحتا اعلام کرد که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است. این حکم ضدانسانی و قرون وسطایی خامنه‌ای تاکنون موجب مرگ صدها هزار نفر از مردم ایران شده است. به همین دلیل موج نفرت از خامنه‌ای در جامعه چنان بالا گرفته است که برخی از خانواده‌های جان‌باختگان، با پرکردن کلیپ‌هایی روی این نقش خامنه‌ای در کشتار عزیزانشان تأکید می‌کنند. کلیپ‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که بستگان فوت‌ شدگان با گفتن ناسزا و لعنت به خامنه‌ای وعده می‌دهند که انتقام عزیزشان را او خواهند گرفت.

بدنبال گسترش چنین فضای اعتراضی علیه خامنه‌ای، دستگاه تبلیغاتی وابسته به حاکمیت، از حدود ۱۰ روز پیش بکار افتاده تا فتوای ضدانسانی او را توجیه نمایند. ماشین تبلیغاتی حکومت به انواع شیوه‌ها متوسل شده است که بگوید حرف خامنه‌ای نخریدن واکسن نبوده است.

می‌خواهند مردم را به مرگ بگیرند تا به تب راضی شوند

اما این تلاش‌های مذبوحانه برای انحراف افکار عمومی دیگر رنگی ندارد. دستگاه تبلیغاتی دیکتاتوری حاکم دریافته است که دیگر نمیتوان مردم را فریب داد. به همین دلیل، چند روزی است که ماشین تبلیغاتی حکومت دست به ترفند جدیدی زده است: «به مرگ بگیر تا به تب راضی شود».

رسانه‌های وابسته به حکومت با برجسته کردن تلفات انسانی در یک زلزله احتمالی در تهران، در پی آن است تا چنین وانمود کند که میزان تلفات کرونایی عدد قابل توجهی نیست.

رضا کرمی محمدی در روز ۱۱ اردیبهشت هم به صحنه آمد و اعلام کرد: «در صورت وقوع زلزله ۶.۵ ریشتری در تهران، در همان دقیقه‌ اول ۴۰۰ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.»

دیگر گزارشهای روزنامه‌های حکومتی نیز با کوبیدن بر طبل فرونشست زمین و اینکه چقدر تهدید دارد، اذهان را به وقوع خطرات بزرگتر جلب می‌کنند. خطراتی که در یک دقیقه ۴۰۰ هزار نفر و در کل بیش از میلیون‌ها تلفات خواهد داشت!

این ‌گزارشها نشان از ۴۰ سال حاکمیت ننگین حکومتی دارد که ایران را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است. اما برجسته کردن آنها در شرایط کنونی، صرفا برای کوچک نمایی تلفات سنگین کرونا است. تلفاتی که مسبب و مقصر اصلی آن «شخص خامنه‌ای» است. در پی آن هستند تا قتل‌عام کرونایی خامنه‌ای را در مقابل آن تلفات بزرگ، کوچک نمایی کنند.

هیچ نظری موجود نیست: