۱۴۰۰ شهریور ۱۵, دوشنبه

دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

 


دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۱۵ شهریورماه، شماری از کارنامه سبزها برای سومین روز متوالی، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، شماری از مالباختگان صرافی کریپتولند، در مقابل دادسرای جرائم اقتصادی در تهران، گروهی از پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، برای سومین روز متوالی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، تنی چند از کارگران شرکت هفت تپه، در محوطه این شرکت و مقابل دفتر مدیریت، جمعی از فرهنگیان ورامین در مقابل شهرداری این شهرستان، تعدادی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول، در دفتر نماینده مجلس این شهرستان، جمعی از اهالی روستای غیاضی شهرستان شادگان در مقابل فرمانداری این شهرستان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول با حضور در دفتر نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی و پیگیری مسوولان برای تبدیل وضعیت خود شدند.

یکی از این افراد با بیان اینکه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با سابقه تدریس قبل از سال ۱۳۹۲، جذب شده‌اند، گفت: طبق اعلام آموزش و پروررش، دیگر آموزش دهندگان که بعد از این تاریخ در نهضت مشغول فعالیت شده‌اند، جذب نخواهند شد.

نوژان پیروزی افزود: طبق اعلام آموزش و پرورش، شهرستان دزفول حدود ۸۰۰ معلم نیاز دارد ولی تعداد نهضتی‌های بعد از سال ۱۳۹۲ حدود ۱۰۰ نفر است که می‌توان با جذب این افراد بخشی از کمبودها را جبران کرد.

وی ادامه داد: ما با مدارک دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری، جوانی خود را برای آموزش بازماندگان تحصیل گذاشتیم ولی هیچ کس قدردان زحمات ما نیست و فکری برای تبدیل وضعیت ما نمی‌کند.

این آموزش دهنده نهضت سوادآموزی بیان کرد: آموزش و پرورش در ۲ نوبت از برخی معلمان بازنشسته استفاده می‌کند ولی حاضر به جذب ما که دوره‌های لازم را هم سپری کرده‌ایم، نیست.

پیروزی افزود: دستمزد ما درصورت قبولی سوادآموز در امتحان داده می‌شود ولی اغلب هنگام برگزاری امتحان، سوادآموزان در جلسه امتحان شرکت نمی‌کنند و زحمات ما بدون دستمزد می‌ماند.

وی ادامه داد: مشکل ما فقط از طریق مجلس برطرف می‌شود لذا انتظار داریم نماینده دزفول همراه با سایر نمایندگان اقدامات لازم را برای تصویب قانون و یا الحاقیه برای جذب آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی انجام دهند.

این آموزش دهنده نهضت سوادآموزی خواستار پرهیز از بکارگیری معلمان بازنشسته شد و گفت: مسوولان بالادستی باید کمبود نیرو را در دزفول احساس کنند ولی متاسفانه نیروهای بازنشسته در ۲ نوبت به کار گرفته شده‌اند.

وی هدیه ۲۰ هزار تومانی روز معلم به نهضتی‌ها را تحقیر این قشر دانست و افزود: ما بازماندگان از تحصیل آموزش و پرورش را آموزش می‌دهیم و انتظار داریم این نهاد برای ما ارزش قائل شود تا افراد بعدی برای کار کردن انگیزه داشته باشند.

 پیروزی اظهارداشت: هشت سال است در نهضت تدریس و اغلب تجهیزات آموزش را خودمان تامین می‌کنیم و آموزش و پرورش در این زمینه با ما همکاری نمی‌کند.

یکی دیگر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دزفول نیز گفت: اکنون از معلمان خواسته شده ۲ نوبت تدریس کنند که معلوم نیست بعد از کرونا چگونه این معلمان می‌توانند در ۲ روستای متفاوت تدریس کنند.

لیدا صابری افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون به صورت مستمر به آموزش بازماندگان تحصیل در کلاس‌های اول تا ششم ابتدایی پرداخته‌ایم و اکنون خواستار جذب در آموزش و پرورش هستیم.

وی حداقل خواسته آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دزفول را دیدار با نماینده این شهرستان در مجلس دانست و ادامه داد: برای تبدیل وضعیت از طریق وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان پیگیری کرده‌ایم ولی می‌گویند تا طرحی در مجلس تصویب نشود اقدامی صورت نمی‌گیرد.

تجمع آموزشیاران نهضت سوادآموزی در تهران

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از پذیرفته نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سواد آموزی برای سومین روز متوالی در تهران مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموز که نخواست نامش فاش شود، گفت: در ادامه تجمع دو روز گذشته، شمار زیادی شب گذشته را در خیابان سپری کردند و صبح امروز با طلوع آفتاب به تجمع اعتراضی‌شان ادامه دادند.

وی ادامه داد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که تعدادی زیادی از آن‌ها را زنان سرپرست خانوار و مردانی هستند که بدور از خانواده سال‌ها عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و آموزش مردم مناطق محروم و دورافتاده گذاشته‌اند، با تجمع در مقابل ساختمان مجلس تلاش می‌کنند صدای اعتراض و مظلومیت را به گوش نمایندگان مجلس برسانند.

پذیرفته نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی از صبح شنبه (۱۳ شهریور ماه) برای پیگیری وضعیت شغلی و تبعیضی که در حقشان در مقایسه با سایر گروهای آموزشی در حقشان شده، مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش و ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند.

بنا به اظهارات معترضان، نمایندگان مجلس پیش‌تر وعده جذب همه آموزشیاران را در آزمون یکم مرداد ماه داده بودند که عملی نشد و در حال حاضر سه هزار آموزشیار نهضتی منتظر مشخص شدن وضعیت شغلیشان هستند.

تجمع کارنامه سبزها در تهران

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، شماری از کارنامه سبزها برای سومین روز متوالی، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین تعداد دیگری از آنها شب گذشته را در خیابان قرنی تهران به سر بردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

دو روز و شب پیاپی کارنامه سبزهای کشور در خیابان سپهبد قرنی تهران، به امید پاسخگویی مسئولان آموزش و پرورش نشسته‌اند و می‌گویند «پتو و زیرانداز آورده‌ایم تا هر زمان که لازم شد همینجا بمانیم». آنها تاکید دارند: تا حق‌مان را نگیریم و پاسخ روشنی به ما ندهند، از اینجا نمی‌رویم.

کارنامه سبزها معتقدند؛ در حق آن‌ها جفا شده و علیرغم قول‌ها و وعده‌هایی که برای استخدام داده بوند، آن‌ها را کنار گذاشته‌اند: «امتحان کتبی نمره آوردیم اما بازهم ما را رد کردند.»

یکی از آن‌ها می‌گوید: چندمین بار است که به تهران می‌آییم؛ از دولت قبل جز وعده و وعید چیزی نشنیدیم؛ آمده‌ایم ببینیم این دولت برایمان چه می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که چرا در این بحران کرونا اینچنین تنگ هم نشسته‌اید و شبها هم همینجا می‌خوابید؛ می‌گوید: کرونا سخت و ترسناک است اما بیکاری و بی‌پولی از آن هم ترسناک‌تر است؛ باید تکلیف ما را روشن کنند، کارنامه‌های سبزمان در دست‌مان است اما هیچ امیدی به آینده نداریم! اینجا می‌مانیم تا تکلیف روشن شود!

تجمع مالباختگان صرافی کریپتولند در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، شماری از مالباختگان صرافی کریپتولند، در مقابل دادسرای جرائم اقتصادی در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

مالباختگان صرافی کریپتولند، خواهان رسیدگی به شکایات‌ و همچنین بازگراندن سرمایه‌های خود هستند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:24

تجمع کارگران شرکت هفت تپه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، گروهی از کارگران شرکت هفت تپه در‌ اعتراض به عدم اجرایی شدن مطالبات خود، در محوطه این شرکت و مقابل دفتر مدیریت، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران هفت تپه اهم مطالبات خود را پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی و تعیین تکلیف وضعیت شرکت پس از اعلام لغو واگذاری، عنوان کردند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:57

تجمع فرهنگیان در ورامین

به گزارش کانال ورامین پرس، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از فرهنگیان ورامین در مقابل شهرداری این شهرستان،، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع آنها در اعتراض به بی کفایتی مسئولین شهر در واگذاری زمین برای ساخت مسکن فرهنگیان صورت گرفته است.

تجمع اهالی روستای غیاضی شهرستان شادگان

به گزارش عصر ما خوزستان، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از اهالی روستای غیاضی شادگان با تجمع در مقابل فرمانداری این شهرستان نسبت به نبود مدرسه در این روستا اعتراض و خواهان تکمیل پروژه نیمه تعطیل ساخت تنها مدرسه غیاضی شدند.

دختران و پسران این روستا برای ادامه تحصیل مجبور به ثبت نام در مدارس آبادی های اطراف و شهر شادگان (فلاحیه) هستند.

مدتی پیش اهالی این روستا در اعتراض به نبود آب شرب سالم نیز تجمع کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: