۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی اجرائیات شهرداری در برابر شورای شهر اهواز

 



تجمع اعتراضی کارگران اخراجی اجرائیات شهرداری اهواز و قطع حقوق ۹۶ تن از خانواده‌هایشان در بدترین شرایط معیشتی

روز شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰، کارگران اخراجی اجرائیات شهرداری اهواز در اعتراض به صدور نامه اخراج از سوی شهرداری مرکز، روبروی ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

این نامه اخراج به پیمانکاران ابلاغ شده است و به این ترتیب مجوز اخراج کارگران را صادر کرده است.

کارگران اخراجی اجرائیات شهرداری دارای سابقه شغلی ۴ تا ۶ سال خدمت هستند.

کارگران اخراجی ۹۶ نفر هستند که با اخراج آنها خانواده‌هایشان به بدترین شرایط معیشتی گرفتار خواهند شد.

آنها با بیان مطالبات خود خواهان رسیدگی اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری و جلوگیری از اخراج خود شده‌اند.

یکی از کارگران اخراجی اجرائیات شهرداری به سواستفاده از منابع مالی شهرداری توسط مسئولان شهرداری اشاره می‌کند. وی گفت: «شورای شهر و شهرداری چگونه حقوق ۶۳۰ فرد مجهول‌الهویه را از محل منابع درآمدی شهر پرداخت نموده‌اند. اما نامه اخراج کارگران بی پناه را صادر و ده‌ها خانواده را گرفتار مشکلات معیشتی می‌کنند».

این موضوع اشاره به اعتراف رئیس شورای شهر است. وی در یکی از سخنان خود گفته بود که شهرداری با صدور یک لیست کاذب برای ۶۳۰ فرد غیرحقیقی از منابع مالی شهرداری حقوق پرداخت می‌کند.

به این ترتیب حقوق این ۶۳۰ نفر که وجود حقیقی ندارند، از بودجه شهرداری به جیب مقامات شهرداری و وابستگان‌شان سرازیر می‌شود.

کارگران اخراجی پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «گردن‌ ما را قطع کنید، ولی روزی ما را قطع نکنید».

در قسمت دیگری نوشته بودند: «استانداری خوزستان ـ فرمانداری ـ نمایندگان مجلس ـ شورای شهر اهواز. ما به چه گناهی ۶۹ خانواده از نیروهای اجرائیات شهرداری اهواز اخراج شویم».

هیچ نظری موجود نیست: